|
Užitočné
informácie
 |
Centrum
špeciálno-pedagogického
poradenstva:
činnosť a kompetencie upravuje:
 |
Zák.245/2008
(školský zákon), § 133. |
 |
Vyhláška MŠ SR č.
325/2008 o školských zariadeniach výchovného poradenstva
a prevencie |
 |
Pedagogicko-organizačné pokyny MŠVVaŠ SR |
|
§
133 Zák. 245/2008:
 |
Ods.l/ centrum...
poskytuje komplexnú špeciálno-pedagogickú činnosť,
psychologickú, diagnostickú, poradenskú, rehabilitačnú,
preventívnu, metodickú, výchovno-vzdelávaciu a inú odbornú
činnosť a súbor špeciálno-pedagogických intervencií deťom so
zdravotným postihnutím vrátane detí s vývinovými poruchami
s cieľom dosiahnuť optimálny rozvoj ich osobnosti a sociálnu
integráciu. (nemáme kompetencie vo vzťahu k nadaným deťom
a deťom zo soc. znevýhodneného prostredia) |
 |
Ods.3/ ....
vyhľadáva a vedie evidenciu detí podľa odseku l. |
 |
Ods.5/ ....poskytuje
ambulantnú poradenskú činnosť podľa odseku l., v rodine, v škole
alebo v školskom zariadení.... a formou krátkodobých pobytov
dieťaťa alebo zák. zástupcov s dieťaťom v tomto zariadení.
(...ktorého dĺžka nepresiahne spravidla 5 pracovných dní –
Vyhláška č.352/2008) |
|
Vyhláška č. 325/2008:
 |
CŠPP poskytuje
činnosti:
 |
deťom od
narodenia do prijatia na predprimárne vzdelávanie s adresou
bydliska v územnej pôsobnosti prísluš. orgánu štátnej
správy v školstve |
 |
deťom od
prijatia na predprimárne vzdelávanie a žiakov do ukončenia
prípravy na povolanie v školách... |
 |
zákonným
zástupcom detí a žiakov |
 |
pedagogickým
zamestnancom škôl v územnej pôsobnosti... |
|
 |
CŠPP metodicky
usmerňuje činnosti (§ 9):
 |
školských
špeciálnych pedagógov v MŠ, ZŠ, gymnáziách, SOŠ
a konzervatóriách |
 |
výchovných
poradcov, liečebných pedagógov a sociálnych pedagógov v špec.
školách. |
|
 |
§ 4, ods. 3 ...
centrum sa môže špecializovať len na jeden druh zdravotného
postihnutia alebo vývinovej poruchy. |
 |
§ 5, ods. 5
... na zabezpečovaní činností sa môžu podieľať aj ďalší
odborníci. |
|
Z POP na školský rok
2016/17:
 |
činnosť školských
zariadení výchovného poradenstva a prevencie ustanovuje zákon č.
245/2008 Z.z. (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých
zákonov v § 130 až 136. Podrobnosti ustanovuje vyhláška č.
325/2008 o školských zariadeniach výchovného poradenstva
a prevencie. |
 |
Ak je dieťa
v dlhodobej starostlivosti odborného pracoviska nezaradeného do
siete škôl, školských zariadení SR, ktoré vykonáva psychologickú
a špeciálno-pedagogickú diagnostiku, môžu sa pri jeho
diagnostike využiť podklady z odborných vyšetrení vypracovaných
týmto pracoviskom |
 |
Zariadenia
výchovného poradenstva vykonávajú všetky zákonom vymedzené
činnosti výhradne vo svojej územnej pôsobnosti |
 |
Zvýšenú pozornosť
venovať začleňovaniu žiakov so zdravotným znevýhodnením v ZŠ a SŠ.
Metodicky viesť učiteľov pri vytváraní individuálnych
výchovno-vzdelávacích programov |
 |
V správach
z diagnostických vyšetrení jednoznačne uvádzať druh zdravotného
znevýhodnenia alebo iných špeciálnych výchovno-vzdelávacích
potrieb a návrh na formu vzdelávania |
 |
V správach
z odborných vyšetrení v časti odporúčania konkretizovať všetky
vyučovacie predmety, v ktorých sa odporúča úprava učebných
osnov, uviesť či sa odporúča obsahová úprava učebných osnov
alebo iba špecifické postupy a prístupy vo výchove a vzdelávaní
integrovaných žiakov |
 |
Odporúča sa sledovať
deti s odkladom začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky
a pred ich zaškolením vykonať kontrolné psychologické vyšetrenie |
 |
Pri poskytovaní
logopedickej starostlivosti sa odporúča poradenským zariadeniam
postupovať v súlade s metodickým usmernením č.
2011-5566/23356:14-914, ktoré upravuje podrobnosti k pôsobnosti,
zameraniu a vykonávaniu odborných činností školského logopéda |
 |
Pri poskytovaní
odbornej starostlivosti uplatňovať zodpovedajúce psychologické,
špeciálno-pedagogické a liečebno-pedagogické metódy a postupy. |
|
©
CŠPP Opatovská cesta 101, Košice |
Na stiahnutie
Príspevky
|
- |