Deti sú rozdelené do
tried podľa veku a stupňa postihnutia.
Deti s TP
Sú začlenené v triede II, ktorá je pre
detí s telesným a viacnásobným postihnutím. Výchovno-vzdelávacia
práca je tu zameraná hlavne na individuálny prístup k deťom, vzhľadom
na ich viacnásobné postihnutie. Zvlášť sa
venuje rozvoju grafomotorických zručností, u tých detí, ktoré
postupujú do prípravného ročníka. Často spolupracuje so psychológom
a vyučujúcimi prípravného ročníka. Učebný plán je zameraný
hlavne na rozvoj reči, jemnej motoriky a hrubej motoriky. Dôležitú úlohu
zohráva aj rehabilitačná činnosť, ktorú deti absolvujú
pravidelne 3 krát v týždni. Učiteľ svojim odborným postupom a
vedením sa snaží pripraviť každé dieťa pre vstup do prípravného ročníka,
ktorý je diagnostickým ročníkom. Deti postupujú vo vzdelávaní pomocou
školského vzdelávacieho programu „MRAVČEK II“.
Deti s NKS
Dôležitú pozornosť
venujú učitelia špeciálno-pedagogickej starostlivosti, nakoľko sú tu
zaradené deti s narušenou komunikačnou schopnosťou. V materskej škole ich
vzdelávame v štyroch triedach. Učitelia pracujú s nižším počtom žiakov
v triede a to 9. S deťmi individuálne pracuje logopéd, snaží sa rôznymi
cvičeniami o nápravu jednotlivých chybných hlások, alebo rozvíja slovnú
zásobu detí a pri nehovoriacich deťoch využíva náhradnú formu komunikácie,
prostredníctvom rôznych kompenzačných pomôcok. Deti postupujú vo vzdelávaní
pomocou školského vzdelávacieho programu „MRAVČEK I“.
Počas vzdelávania
detí učitelia spolupracujú s tímom odborných pracovníkov CŠPP
a špeciálnych pedagógov, ktorí sú internými pracovníkmi školy. Chceme
dlhodobo deťom poskytovať množstvo ekologických, zdravotných, prevenčných
a environmentálnych priamych zážitkov v priamych aktivitách, aby všetky deti
mohli vyrastať v zdravom prostredí, kde budú mať možnosť rozvíjať svoje
dosiahnuteľné kompetencie aj prostredníctvom pohybových a relaxačných
cvičení, tancom, spevom, prírodným prostredím vytvoreným v areály školy
s možnosťou budúceho vybudovania náučných a pracovných chodníkov
s dostatočným obnovovaním zelene. Deti sa aktivizujú tiež v záujmových
krúžkoch, ako športovom, výučba cudzích jazykov, dramatickom, výtvarnom,
krúžku tvorivých zručností, jogových cvičení a technických zručností.
Maximálny rozvoj a samostatnosť deti je stavaná na vypestovaní túžby po
múdrosti, kráse, dobre, akceptácii, empatii, reflexii, kreativite
a sebarealizácii, kde dominuje hra a učenie hrou.
Denný poriadok ŠMŠ
Organizačné
usporiadanie denných činností v materskej škole:
06.30 - 08.00
príchod deti do ŠMŠ, hry a hrové činnosti
08.00 - 09.00
pohybové a relaxačné činnosti, edukačné aktivity
09.00 - 09.30
činnosti zabezpečujúce životosprávu (osobná hygiena, desiata)
09.30 - 11.30
edukačné aktivity, pobyt vonku
11.30 -
12.00 činnosti zabezpečujúce životosprávu (osobná hygiena, obed)
12.00 - 14.45 sebaobslužné
činnosti, odpočinok
14.45 -
15.15 činnosti zabezpečujúce životosprávu (osobná hygiena, olovrant)
15.15 -
17.00 záujmové činnosti, odchod žiakov domov
Naďalej chceme
vytvárať také podmienky, ktoré umožnia skvalitňovať a zvyšovať edukačnú
starostlivosť v kurikulárnom vzdelávaní o deti od útleho veku až po vstup do
základnej školy.
Poznámka:
Fotografická dokumentácia aktivít MŠ v rokoch 2009 až 2012 bola
dokumentovaná samostatne, viď "Aktivity 2009 - 12". Po roku 2012 je
dokumentácia aktivít MŠ zobrazovaná ako súčasť celej Spojenej školy.