|
V Základnej
škole sa v spoločných triedach vyučujú žiaci s telesným postihnutím a
narušenou komunikačnou schopnosťou.
Prípravný
- 4.roč.
Prípravný
ročník je povinný. Je to diagnostický ročník, z ktorého sa žiak
usmerňuje na ďalšie vzdelávanie. Z diagnóz postihnutých detí vyplýva
rad porúch reči a komunikačných problémov. Pri ich odstraňovaní
pomáhajú dva predmety povinný predmet rozvoj psychomotorických zručností
(RPMZ) a nepovinný predmet individuálna logopedická intervencia (ILI).
|
RPMZ
Na
tomto predmete využívajú učitelia rad cvičení, ktoré boli
vypracované pri práci s deťmi rytmické cvičenia, pohybové, imitácia,
fonačné, slabikolamy, kreatívne, percepčné, relaxačné...Výber
cvičení je podľa druhu postihnutia. Dôležité je správne
diagnostikovanie a postavenie si reálneho cieľa, čo chceme u
jednotlivca dosiahnuť.
|
|
ILI
Je
zameraná konkrétne na jednotlivých žiakov, na odstraňovanie ich
rečových porúch, na rozvíjanie tvorivého vyjadrovania a rozvíjanie
slovnej zásoby .
|
Na
1. stupni ZŠ vštepujú vyučujúce žiakom lásku ku knihe, čítanému
slovu, a tak sa snažia z nich vychovávať správnych čitateľov. Pod
vedením Mgr.
M. Juhasovej
vznikla spolupráca s bezbariérovou knižnicou Nezábudka už v roku 2010. Od roku 1997 sa žiaci so svojimi učiteľkami zúčastnili na
mnohých besedách s rôznymi spisovateľmi: Boženou Mačingovou, Monikou
Jankovičovou, Jozefom Kollárom, Petrom Karpinským, Jánom Uličianským
a Gabrielom Glovackým.
5.roč.
- 9.roč.
Vo
výchovno-vzdelávacom procese na našej škole zohrávajú nezastupiteľnú
úlohu informačné a komunikačné technológie vďaka ktorým nastáva všeobecné
„skracovanie vzdialeností“ medzi žiakom a poznaním.
Na hodinách prírodovedných predmetov využívajú vyučujúce modernú výpočtovú
techniku.
Dôvody
a výhody:
|
počítače
vytvárajú spoľahlivé a príťažlivé prostredie pre učenie a
poskytujú im okamžitú spätnú väzbu
|
|
počítačové
systémy rešpektujú individuálne požiadavky žiaka, jeho tempo učenia
a schopnosti. Deti, ktoré učenie nebaví, sa vďaka počítačom pre
učenie nadchnú a to prispeje k ich školskému úspechu.
|
|
počítače
tiež veľmi rýchlo sprístupňujú bohaté zdroje informácii
|
|
počítače
ponúkajú prostredie pre rozvoj myslenia žiakov
|
Vyučujúce
uplatňujú problémovo orientované vyučovanie, ktoré u žiakov
prirodzene podporuje tímovú prácu a partnerskú spoluprácu s učiteľom.
V triede je podnetné prostredie aj vďaka multimediálnym didaktickým
pomôckam, CD Encyklopédia prírody, vesmíru, ľudského tela a možnosti
aktuálneho pripojenia na internet.
V 9. ročníku majú žiaci povinný predmet informatika a výpočtová
technika. Žiaci sa oboznamujú so základmi práce na počítači a
internete. Je to obľúbený predmet, ktorý ich pripravuje pre modernú
budúcnosť. Každá vyučovacia hodina prebieha v odbornej počítačovej
miestnosti.
Vyučujúci všetkých
predmetov na 2. stupni ZŠ modernými metódami
pripravujú žiakov na ďalšie vzdelávanie na stredných školách.
Súčasní
deviataci robia povinne Testovanie-9 z matematiky
a slovenského jazyka. Je to komplexná previerka ich vedomostí, ktoré získali
na ZŠ.
|
Testovanie
žiakov 9. roč. ZŠ
Testovanie
9-2022
Naši
deviataci dosiahli podpriemerné výsledky, keď priemerná percentuálna
úspešnosť školy bola:
|
30,5/30 % z
matematiky (NKS/TP) |
|
40/55,6 %
zo slov. jazyka (NKS/TP) |
Tieto
výsledky sú v matematike a aj v slovenskom jazyku na
podpriemernej úrovni v porovnaní s percentuálnou úspešnosťou v rámci
SR:
|
51,7 %
z matematiky |
|
59,1% zo
slov. jazyka |
Celkový počet žiakov,
ktorí sa zúčastnili testovania: 10. |